Čo je s električkou do Petržalky?

Autor: Pedro Oravec | 19.6.2013 o 21:35 | (upravené 26.6.2013 o 22:36) Karma článku: 7,67 | Prečítané:  1118x

Hromadná doprava v Bratislave je základným problémom celého mesta, ku ktorému prispeli všetky ponovembrové vládnuce garnitúry. V Bratislave vládne neuveriteľný chaos v koncepciách nosného dopravného systému, kde už zrejme nikto nevie, čo a či sa ide vlastne stavať a nikto už nenesie za nič zodpovednosť.

Verejnosti sa predhadzuje raz vlakový tunel popod pol Bratislavy a potom zase minimalistický variant obnovy Starého mosta a električky do Petržalky, pričom fakticky sa zase roky absolútne nič nedeje. Spracúvajú sa desiatky štúdií o riešení koľajovej dopravy v Petržalke, ale bez akéhokoľvek hmatateľného výsledku. Pritom narastá počet a dĺžka zdevastovaných električkových tratí prakticky v celom meste.

Takmer všetky zásadné katastrofy v bratislavskej doprave okrem uzatvorenia Starého mosta 13.5.2010 (odstavenie električkovej trate na Hlavnú stanicu 2.11.2011, odstavenie tunela pod Hradom 2.2.2012 – už nám po obnove premávky zase zateká, rozhodnutie o nestavaní tunela popod Dunaj, stanice Filiálka 19.12.2012 a odsunutie zahustenia staníc pre S-Bahn na území Bratislavy na obdobie po roku 2025) sa  udiali v období, kedy bol primátorom mesta p. Ftáčnik, hoci ako výsledok desaťročia neriešených problémov. Iste, boli to načasované míny zanechané predchodcami. Avšak za spôsob, akým sa primátor postavil k týmto katastrofám, a rýchlosť, ktorou ich (ne)riešil, nesie zodpovednosť už výlučne on sám.

Magistrát tohto mesta už desaťročia vedie v oblasti dopravy proti svojim vlastným obyvateľom bezohľadnú a cynickú studenú vojnu. Predstavitelia mesta okolo každých volieb sľubujú občanom vyriešenie hromadnej dopravy tými najrôznejšími systémami estakádového, povrchového, mierne zapusteného, polo zapusteného, hlboko zapusteného, podpovrchového, trošku zakopaného či  hlboko zakopaného metra, rýchlodráhy, električky, nosného dopravného systému, vlaku a čo ja viem čoho ešte, ale iba na to, aby sa im na konci volebného obdobia vysmiali do tváre a vyhlásili ďalší projekt ešte hlbšie zapusteného alebo ešte vyššieho estakádového metra, rýchlodráhy, električky atď.

A do tohto celého akosi začína zapadať aj projekt prvej etapy električkovej trate do Petržalky. Podľa medializovaných informácií sa malo začať v júni, najneskôr v júli 2013. Napríklad: „Prvú etapu, čiže nový Starý most aj s električkovou traťou má byť hotový do konca roku 2015. Ak má mesto svoj najväčší dopravný projekt stihnúť, musí so stavbou začať v júni. Do medzinárodnej súťaže sa prihlásili ôsmi.“, SME, 23.4.2013. Zdroj tu. Alebo: „So stavebnými prácami chce mesto začať v júni alebo júli tohto roka, informoval hlavný dopravný inžinier Bratislavy Tibor Schlosser.“, Trend 19.2.2013. Zdroj tu.

Máte pocit, že sa niečo začalo, nebodaj stavať? Ja nie. Od apríla 2013 na tému prvej etapy električky v Petržalke „zdochol pes“ (minimálne ten mediálny). Máme pomaly koniec júna.

Haló, je na Mar...magistráte život?

 

Aktualizácia: 26.6.2013

Pán Tibor Schlosser, hlavný dopravný inžinier mesta, ma dnes informoval o nasledovnom:
"...v súčasnosti sa končí verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa. V prípade, ak v procese verejného obstarávania po vyhlásení víťaza súťaže nepadnú žiadne námietky zo strany ostatných súťažiacich, stavba 1. etapy NS MHD Šafárikovo nám. - Bosákova ul. by sa mala začať v mesiaci september. Čas výstavby je 24 mesiacov, čím sa naplní, že prevádzka električkovej trate do Petržalky bude do konca roka 2015."
"Problém je verejné obstarávanie. Ak ste sledovali detailne priebeh verejnej súťaže, tak sme mali taký menší problém, ktorému sa hovorí námietka na Úrad verejného obstarávania. Podľa zákona proces sa musí zastaviť a čakať na rozhodnutie ÚVO alebo na stiahnutie námietky súťažiacim. Toto sa naplnilo a našťastie pokračujeme. To je život."

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Výbuchy po futbalovom zápase v Istanbule zabili 29 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.

EKONOMIKA

Technic sa nedá naučiť. Ako sa učiteľ stal dizajnérom Lega

Rád si z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.


Už ste čítali?