V škole však vtedy asi niektorí chýbali. Boli to najmä
1. Marketingoví a reklamní textári, copywriteri. Myslím, že všetci do jedného sú schopní napísať a ochotní obhajovať napríklad "nová modelová rada automobilov ...", bože, a teraz, aby som neurazil, hm, tak radšej nič. Alebo "kompletná rada kozmetiky xy...". A pokojne to pustiť v televízii. Niektorým túto chybu vychytajú korektorky, niektorým však nie.
2. Asi 70 % návštevníkov kultúrnych a športových podujatí (interný odhad). "Kúpil som lístky do prvej rady." "Sedela som v tretej rade v národnom." Ach. Asi došlo ku kultúrnemu pretlaku, ktorý vytlačil základné jazykové vedomosti.
Tak neviem. Toto asi nechápem a ani nepochopím. Ani nie som ochotný si to užiť. Nevládzem to tolerovať. Aj keď je jazyk živý organizmus, na toto si asi naozaj nikdy nezvyknem. Veta "Posuvné dvere auta zabezpečujú prístup k druhej a tretej rade sedadiel.", nebude, dúfam, správna nikdy.