Župné voľby a regionálna doprava

Autor: Pedro Oravec | 15.10.2013 o 18:00 | (upravené 20.10.2013 o 2:50) Karma článku: 3,63 | Prečítané:  508x

Porovnávať kandidátov na župana v Bratislavskom kraji je ťažké. Skúsil som to cez porovnanie volebných programov troch najsilnejších kandidátov v oblasti regionálnej dopravy (s dôrazom na riešenie stanice Filiálka) a cyklistickej dopravy.

Vyšlo mi z toho toto:

Integrovaný dopravný systém

Filiálka

Lodná doprava

Ceny

Cyklo-

doprava

Flašíková-Beňová

-

Nová podzemná železničná stanica na Trnavskom mýte pre prímestskú a regionálnu dopravu s novým Central parkom. Žiaden megalomanský projekt Filiálky a žiaden tunel popod Dunaj.

-

Víkendová doprava zadarmo

-

Frešo

Záchrana regionálnej koľajovej dopravy. Dokončenie siete integrovanej dopravy v Senci a Pezinku.

Ďalšie REGIO autobusy.

Prestupná uzlová železničná stanica Filiálka ako súčasť projektu TEN-T 17.

Lodná preprava zahrnutá do projektu integrovanej dopravy.

Obnova a vylepšenie cyklotrás.

Vinohradnícka cyklistická magistrála.

Most Záhorská Ves - Angern s pruhom pre peších a cyklistov.

Cyklostojany pri Moravskej ceste.

Krajcer

Absolútna priorita rozvoja systému  integrovanej dopravy na báze koľajovej dopravy.

Využitie tram-trainov na dopravu bez prestupov.

Nové terminálny integrovanej dopravy na existujúcich vlakových tratiach.

Železničná stanica Filiálka ako križovatka tratí mestskej dopravy, železničnej dopravy a tram-trainov.

Prepojenie železnice a električky formou výstavby severojužného prepojenia od Filiálky popod Karadžičovu ulicu, po Starom moste, až na koniec Petržalky. Žiaden tunel popod Dunaj.

Lodná doprava  po Dunaji od Hamuliakova cez Bratislavu, Devín až po Hainburg. Prestupy na miestnu dopravu.

Doplnenie existujúcich ciest o chodníky pre cyklistov nie formou maľby na existujúcej vozovke, najmä prepojenie obvodov Bratislava 1, 2 a 3.

Sprístupnenie ostrova Sihoť verejnosti.

V ľudskej reči:

Beňová chce malú (koncovú?) železničnú stanicu Filiálka pre regionálne vlaky. Žiadne pokračovanie smerom na Petržalku, hlavne žiaden tunel pod Dunajom.

Frešo chce veľkú uzlovú železničnú stanicu Filiálka s napojením na medzinárodný koridor TEN-T 17, teda zrejme v pôvodnej predstave od Filiálky pod zemou, pod Dunajom až do Petržalky.

Krajcer chce stanicu Filiálka pre električky, vlaky aj tram-trainy s pokračovaním pod Karadžičovou a po Starom moste až do Petržalky. Žiaden tunel pod Dunajom.

Zmyslom toho všetkého sú asi iba dve veci: 1. Že porovnávať volebné programy, z ktorých každý je napísaný s iným slovníkom, s inými akcentmi a iným zameraním je ťažké. 2. Že ak budete voliť Freša a nechcete na Filiálke veľkú stanicu, tak je to vaša nevšímavosť, lebo sa vám môže stať, že si tam Frešo presadí svoj volebný program. A opačne, že ak chcete na Filiálke veľkú uzlovú stanicu a budete voliť Beňovú, tak je to tiež vaša ľahostajnosť, pretože sa vám môže stať, že si tam Beňová presadí konečnú s parkom. A že teda čítajte volebné programy, ak chcete vedieť, kto čo chce.

Zdroje: Internetové stránky kandidátov: Flašíková-Beňová, Frešo, Krajcer.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Výbuchy po futbalovom zápase v Istanbule zabili 29 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.

EKONOMIKA

Technic sa nedá naučiť. Ako sa učiteľ stal dizajnérom Lega

Rád si z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.


Už ste čítali?