Múdre hlavy?

Autor: Pedro Oravec | 30.10.2013 o 18:11 | (upravené 30.10.2013 o 21:41) Karma článku: 8,57 | Prečítané:  1041x

Tak nám, pani Müllerová, chcú medzi Kopčanmi a Kittsee zrušiť zákaz vjazdu. Prišli na to dve múdre hlavy, Martin Miškov (zástupca starostu bratislavskej Petržalky) a Marián Greksa (poslanec hlavného mesta).

Vec má však minimálne dva aspekty:

1. Áno, sme v Schengene. Áno, bariéry treba búrať. Áno, hranice treba otvárať. V Kittsee býva mnoho Slovákov, ktorí dochádzajú do Bratislavy do práce. Prečo by mali jazdiť cez Jarovce alebo cez Berg, že? Možno je aj mnoho takých, ktorí bývajú v Bratislave a dochádzajú do práce do Kittsee (a okolitých dedín). Fajn, asi týmto všetkým by to vyhovovalo a asi pre týchto všetkých to treba urobiť.

2. Je tu však „ale“. Kopčany s Kittsee spája cyklotrasa, ktorá je asi jedinou reálne využiteľnou a pomerne krátkou spojnicou medzi Bratislavou (Petržalkou) a sieťou rakúskych cyklotrás. Totiž, alternatívou je buď cesta po hrádzi, teda od Mosta SNP popod Most Lafranconi na colnicu Petržalka-Berg (čo je neskutočne dlhá a pomerne nudná trasa), alebo.... vlastne nič. Nejaké kľučkovanie cez Jarovce, Rusovce do Kittsee alebo Duetsch Jahrndorfu asi ťažko môže byť reálnou možnosťou rýchleho prístupu k rakúskym cyklotrasám.

Cyklotrasu v Kopčanoch zhodou okolností otvorili celkom nedávno. Nie je ideálna, dá sa jej všeličo vytknúť, a oprávnene. Čo je však v tejto súvislosti najdôležitejšie, je to, že samostatne (stavebne oddelená) je táto cyklotrasa vedená iba kúsok za sídlisko Kopčany a potom je vyvedená priamo na komunikáciu, teda na cestu, kde vyššie uvedení dvaja páni chcú povoliť bežnú automobilovú dopravu. A to je problém.

Až taký veľký problém to nemusí byť za hranicou na rakúskej strane, pretože za hranicou je cesta v dobrom stave, má spevnenú krajnicu, nemá hrbole, je udržovaná. Na slovenskej strane je však cesta v štandardnom, a teda zúfalom stave. Bez pevnej krajnice, s dierami, záplatami, rôznymi výškami asfaltového povrchu. Taká slovenská klasika. Bordel, chaos, anarchia. Pre autá únosný stav, pre cyklistov troška adrenalín. Ale keďže teraz je tu zákaz vjazdu, tak adrenalín zvládnuteľný, pretože cyklista môže využiť na kľučkovanie pomedzi diery v asfalte prakticky celú šírku cesty.

Na túto cestu však tí dvaja páni chcú pustiť popri cyklistoch aj autá. Otázka znie: čo to znamená pre cyklistov? Asi to, čo na všetkých zdemolovaných cestách po Slovensku, kde nejaká múdra hlava na mape vyznačila cyklotrasu, a tým automaticky urobila z cyklistov, ktorí tomu uverili, darcov orgánov.

Ešte dve faktické poznámky: Prvá: Už dnes tade frčia desiatky áut, a to napriek zákazu vjazdu. Evidentne vodiči zákaz vjazdu nerešpektujú, a nepostrehol som, že by tam niekto systematicky dodržiavanie zákazu vjazdu kontroloval (cez víkendy určite nie). A druhá: Hádam aspoň starosta Kittsee bude mať rozum a, s prepáčením, gule, a zákaz vjazdu od Kopčian nezruší.

Znova mi iba napadlo toto: Bratislava má všetky predpoklady na perfektné miesto pre život, len keby ju nespravovali nejakí podivuhodní ľudia (prepáčte tento eufemizmus).

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Výbuchy po futbalovom zápase v Istanbule zabili 29 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.

EKONOMIKA

Technic sa nedá naučiť. Ako sa učiteľ stal dizajnérom Lega

Rád si z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.


Už ste čítali?