Cyklotrasy v španielskych mestách

Autor: Pedro Oravec | 23.5.2014 o 22:04 | (upravené 23.5.2014 o 22:10) Karma článku: 5,09 | Prečítané:  771x

Bol som nedávno v Španielsku a všímal som si v mestách, ako sú urobené cyklotrasy. 

Pred časom som tu na blogu napísal: „... to, čo často mesto (Bratislava) nazýva „cyklotrasy“, jednoducho cyklotrasy nie sú. Ak sa pozrieme na cyklotrasy v civilizovanej Európe, cyklotrasou sa väčšinou nazýva jazdný pruh, ktorý je jasne a jednoznačne farebne a výškovo (obrubníkom, prípadne skoseným obrubníkom) odlíšený od chodníka pre chodcov a od cesty. ... Cyklotrasa by teda (cieľovo) mala byť vytvorená vedľa každej významnejšej komunikácie, a pritom výškovo a farebne odlíšená tak od chodníka ako aj od cesty. Cyklotrasy musia mať jasne a jednoznačne vyriešené križovania s chodníkmi pre peších a najmä jasne a jednoznačne vyriešené a svetelnou signalizáciou vybavené križovania s cestami.“

Bol som nedávno v Španielsku a všímal som si v mestách, ako sú urobené cyklotrasy.

Barcelona (cyklotrasy jasne farebne odlíšené od chodníka pre chodcov a od cesty):

Cordoba (cyklotrasy jasne farebne a výškovo - obrubníkom, prípadne skoseným obrubníkom a pod. odlíšené od chodníka pre chodcov a od cesty):

Madrid (cyklotrasy jasne farebne a výškovo - obrubníkom, prípadne skoseným obrubníkom a pod. odlíšené od chodníka pre chodcov a od cesty):

Madrid (jasne vyriešené križovania s chodníkmi pre peších a najmä jasne a jednoznačne vyriešené a svetelnou signalizáciou vybavené križovania s cestami):

Malgrat de Mar (cyklotrasy jasne farebne odlíšené od chodníka pre chodcov a od cesty):

Sevilla (cyklotrasy jasne farebne a výškovo - obrubníkom, prípadne skoseným obrubníkom a pod. odlíšené od chodníka pre chodcov a od cesty):

Sevilla (jasne vyriešené križovania s chodníkmi pre peších a najmä jasne a jednoznačne vyriešené a svetelnou signalizáciou vybavené križovania s cestami):

Zaragoza (cyklotrasy jasne farebne a výškovo - obrubníkom, prípadne skoseným obrubníkom a pod. odlíšené od chodníka pre chodcov a od cesty):

Zaragoza (jasne vyriešené križovania s chodníkmi pre peších a najmä jasne a jednoznačne vyriešené a svetelnou signalizáciou vybavené križovania s cestami):

Iste, aj v španielskych mestách nájdete miesta, kde to tak nie je, najmä v menej zaťažených oblastiach. Ide však o princíp.

To, čo predvádza mesto Bratislava, neboli a stále nie sú cyklotrasy. Namaľovať na rozbitej bratislavskej ceste cyklopiktočosi alebo namaľovať na rozbitom bratislavskom chodníku v strede bielou farbou čiaru a vyhlásiť, že to vľavo je chodník a to vpravo je cyklotrasa (alebo naopak) – to naozaj nie je seriózna tvorba podmienok pre cyklistickú dopravu v meste. To je tak maximálne hra na niečo a zlá, amatérska a hlúpa práca:

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Zrušenie amnestií podporila väčšina, Mečiara podržia Smer a SNS

Parlament schválil aj vládnu deklaráciu, ktorá amnestie odsudzuje.

KOMENTÁRE

Prečo politici kričia: Ste nepriateľ národa

Reuters, Guardian, Politico a Economist nechceli poškodiť Slovensko.

KOMENTÁRE

Lexu by azda dokázala dostať ultraprecízna formulácia

Deklarácia, čo navrhuje Fico, je výborná forma, ale zlý text.


Už ste čítali?