Ftáčnik sa smeje ľuďom III.

Autor: Pedro Oravec | 25.6.2014 o 20:24 | (upravené 25.6.2014 o 20:32) Karma článku: 7,82 | Prečítané:  917x

19. júna 2014 tu primátor Ftáčnik uverejnil blog s názvom „Zmeny v mestskej doprave: Nielen električka do Petržalky“. Tak teda skúsme jeho slová opäť porovnať so skutočnosťou.

Nákup 30 nových električiek a 80 trolejbusov: Na čom budú premávať električky, to asi nevie nikto (na tých kompletne rozbitých tratiach asi ťažko). A aj nové trolejbusy budú musieť premávať na rozbitých cestách, s ktorými ste neurobili za takmer štyri roky vo funkcii nič. Okrem toho, udržovať počet električiek, trolejbusov a autobusov tak, aby bola zabezpečená MHD je, prepáčte, psia povinnosť magistrátu. To nie je nič na chválenie. To je úplne minimálny štandard.

Po 53 rokoch vraciame električku do Petržalky cez nový Starý most: Začať, ako vieme, je to najľahšie. Dielo chváli majstra. Nič ste zatiaľ neurobili, iba sa chválite sotva začatou stavbou. Okrem toho, opakovane, na rôznych prezentáciách a besedách na prelome rokov 2013/2014, na otázku, kde je projektová dokumentácia, podľa ktorej mesto údajne stavia, a prečo nie je zverejnená, ste prisľúbili, že dokumentácia bude zverejnená onedlho, hneď po jej zaplatení mestom. Je koniec júna 2014 a dokumentácia stavby električky do Petržalky stále nebola zverejnená. Otázka znie, čo vlastne mesto stavia a podľa akej dokumentácie?

Nová trolejbusová trať na Patrónke: Koľko metrov drôtov ste naťahali? Veď to nie je nová trať, nová niekoľkokilometrová linka do nejakej významnej časti mesta, ale iba banálne predĺženie a zosieťovanie pár metrov ulíc.

Spustenie Bratislavskej integrovanej dopravy: Spustili ste tak maximálne prvú etapu, s druhou meškáte už takmer rok. Odložili ste už niekoľko termínov a stále vôbec nie je jasné, či a kedy „spustíte“ druhú etapu. Vlastne, je to jasné. Pred voľbami, aby ste sa mali čím chváliť. Och, ja hlupák!

45 tisíc metrov štvorcových opravených ciest. 40% zníženie ceny za opravy: To ste znížili tú cenu vzhľadom na to, že ste takmer všetko dali robiť tzv. netechnologickým postupom, takže stačí aj prudší dážď a cesta je v pôvodnom, teda rozbitom stave?

Nová linka MHD z Hlavnej stanice do Eurovei. Nuž, pán Ftáčnik, to vôbec nie je žiadna nová linka MHD, to je iba slabá (preplnená) náhrada za električkovú linku, ktorá (asi ani neuveríte) desiatky rokov premávala na Hlavnú stanicu (sci-fi, však?) a ktorá zakapala práve za Vášho primátorovania. Prepáčte, nedalo mi nepripomenúť Vám, ak ste teda blahoslavene zabudli.

Prevencia električiek na Vajnorskej a Račianskej radiále: Čistá lož. O preferencii sa stále iba hovorí, vyhlasujete rôzne súťaže, ale v praxi ste neurobili nič.

Rozšírenie príjazdovej cesty od Rovinky: bez komentára. Ak je to jediné, čím ste schopný sa za štyri roky vo funkcii chváliť, tak to nie je vaša zásluha, ale zásluha VÚC. Cesta do Rovinky už nespadá pod mesto.

27 nových a obnovených cyklotrás: To, čo je v cyklodoprave v Bratislave akože urobené, je podvod a lož. To nie sú cyklotrasy, pán Ftáčnik (aj pán Feik), to je výsmech. Neurobili ste v meste žiadnu poriadnu cyklotrasu, a ak by okolo Bratislavy neboli tie staré hraničiarske a novšie vodohospodárske cesty, tak by tu z hľadiska cyklotrás nebolo nič. Na poriadne cyklotrasy by ale musel najprv dať dokopy cesty, chodníky, obrubníky, a nielen maľovať akési nezmyselné farebné čiary a plochy kade-tade po rozmlátených cestách a chodníkoch. Okrem toho, sám dobre viete (a zatajujete to), že Bratislava má na cyklodopravu na tento rok (2014) takmer polovičný rozpočet v porovnaní s minulým rokom (rozpočet 2013: 776 tis. eur, rozpočet 2014: 411 tis. eur). Tak o akých cyklotrasách tu hovoríte?

Opravený električkový tunel pod hradom: A? Oprava tunela je čistá údržba. Chváliť sa tým, že udržujete pár metrov koľajníc pod zemou, je výsmech a trápnosť. Potom rovnako môžete napísať, že vôbec udržujete MHD v meste. To je presne taký istý nezmysel ako oprava tunela. Mýlite si údržbu, zachovanie prevádzky, s rozvojom, s rozvojovými projektmi. Údržba je psia povinnosť mesta (a teda aj Vaša). Jediné, čím sa môžete chváliť, sú ukončené rozvojové projekty za Vášho primátorovania. Taký však nie je žiaden.

Zrenovované podchody na Zochovej a Dolnozemskej ulici a na Patrónke: Pán Ftáčnik, Vy asi žijete v nejakej inej Bratislave než ja. 1. Podchod na Zochovej ako tak opravila súkromná firma. Na to ste Vy ani magistrát nedali ani euro. 2. Podchod na Zochovej tou opravou nijako veľmi neutrpel. Je tam stále špinavo, výťah, ktorý tam mal byť a ktorý mesto kedysi sľúbilo, nie je, namiesto toho je tam ošarpaná stena. Obklad na vstupných prístreškoch sa už začína odlupovať. 3. Podchod na Patrónke: to myslíte vážne? Ten neuveriteľný humus, ktorý tam panuje už desiatky rokov, Vy nazývate renováciou? Boli ste sa v tej diere vôbec niekedy pozrieť?

Pán Ftáčnik, akosi Vám v tom výpočte chýba samochvála na tému zrušenie električkovej trasy na Hlavnú stanicu, devastácia električkovej trasy v Dúbravke, uskladňovanie zeminy na náhornej plošine uprostred Petržalky v rozpore so stavebným povolením a podobné dopravné pikošky, ktoré sa Vám podarilo zorganizovať za Vášho pôsobenia.

Pán Ftáčnik, jediné, čím by ste sa reálne mohli a mali chváliť, je iba a len ukončený rozvojový projekt. Alebo ukončené rozvojové projekty. Nič takého za Vami po takmer štyroch rokoch však nie je, iba plné ústa predvolebných sľubov. Urobili ste veľmi málo, takmer nič. Ste iba ďalšou hanbou a sklamaním Bratislavy.

Ako primátor ste totálne zlyhali, čo ste dali aj jasne najavo svojou brigádnickou účasťou na upratovaní Hlavnej stanice. Neviete veci riešiť systémovo, tak vstupujete zadnými nesystémovými dvierkami a v montérkach upratujete ulice. Už to tu niekto napísal: Predstava, že Häupl (primátor Viedne) upratuje Westbahnohof, je absurdná, že? Ftáčnik upratuje bratislavský Hauptbahnhof? Tlieskame? Nie, dávime.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Výbuchy po futbalovom zápase v Istanbule zabili 29 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.

EKONOMIKA

Technic sa nedá naučiť. Ako sa učiteľ stal dizajnérom Lega

Rád si z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.


Už ste čítali?