reklama

Neschopný primátor

Terajšia iniciatíva a zázračné „nájdenie“ zdrojov na opravu („eurofondy“) električkovej trate na Hlavnú stanicu je iba jedným z bodov začínajúcej sa volebnej kampane neschopného primátora.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

V diskusii k článku v SME Bratislava už nebude čakať, začne opravovať električkovú trať na stanicu primátor Milan Ftáčnik dňa 5. januára 2014 napísal, že:

„Primátor Ďurkovský podpísal zmluvu s firmou IPR deň pred odchodom z funkcie 20.12.2010 na základe uznesenia mestského zastupiteľstva z roku 2006. Podľa tejto zmluvy má investor postaviť podzemnú električkovú dráhu od Ministerstva financií SR až po Hlavnú stanicu a ak ju do decembra 2016 odovzdá mestu, tak mu mesto prevedie podľa tejto zmluvy pozemky v priestore pred stanicou do jeho vlastníctva na realizáciu jeho zámeru, ktorým je obchodné centrum atď. Zmluva je nevypovedateľná, možno ju vypovedať vtedy, ak bude zrejmé, že to investor do ním podpísaného termínu nestihne. Električku na hlavnú stanicu zastavil naozaj BSK ako dráhový úrad, pretože trať umožňovala už len rýchlosť 5 km/h, keďže sa do nej dlhodobo neinvestovalo. Opravu odhadli na milión a pol eur, čo by bolo neekonomické, keby sa realizoval projekt podzemnej električky. V roku 2013 sa podarilo dosiahnuť dohodu s ministerstvo dopravy, že trať od Radlinského až po Ministerstvo financií SR bude hradená z eurofondov (je tam dlhšie pripravený projekt, len sa nemal z čoho zaplatiť). Od ministerstva bude trať opravená tak, aby bolo možné po nej jazdiť až na stanicu, ale to neznamená, že sa nemôže zrealizovať aj projekt podzemnej električky. To záleží na investorovi. Vzhľadom na to ako (ne)koná, tak už nechceme čakať.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najprv niekoľko faktov na doplnenie.

- električková doprava na Hlavnú stanicu bola zastavená dňa 2.11.2011. Zdroj.

- Milan Ftáčnik bol zvolený za primátora Bratislavy dňa 27.11.2010. Zdroj.

Z uvedeného citátu a doplnenia vyplýva, že

1. Investor mal postaviť novú električkovú trať od Ministerstva financií SR po Hlavnú stanicu. Časť trate, ktorá je v najhoršom stave (od Radlinského ulice po Ministerstvo financií SR) však do tohto úseku nespadá, a rekonštrukciu tejto časti trate v každom prípade musí zabezpečiť a zaplatiť mesto.

2. Napriek tomu, že Milan Ftáčnik ako primátor vedel, že rekonštrukciu električkovej trate od Radlinského ulice po Ministerstvo financií SR musí zabezpečiť mesto, a vedel (a musel vedieť) aj to, v akom stave sa električková trať na Hlavnú stanicu nachádza, Milan Ftáčnik takmer rok pokračoval v línii svojho predchodcu, teda nekonal a vedome do tejto trate minimálne rok naďalej nezabezpečoval tzv. investície (pritom ide iba o nutné opravy na udržanie trate v chode).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Na investora Hlavnej stanice bolo od začiatku úplne zbytočné čakať, pretože tento investor by v žiadnom prípade nerekonštruoval najpoškodenejšiu časť trate od Radlinského ulice po Ministerstvo financií SR. Táto časť trate je jednoznačne (aj podľa vyjadrenia Milana Ftáčnika) v rukách mesta.

4. Milan Ftáčnik ako primátor vedome nechal rok naďalej devastovať a chátrať električkovú trať na Hlavnú stanicu a po takmer roku nečinnosti sa iba prizeral, ako dráhový úrad električkovú dopravu na Hlavnú stanicu zastavil.

5. Milan Ftáčnik ako primátor zlyhal nie ako vizionár, budovateľ, v dobrom zmysle developer mesta (to by sme chceli priveľa), ale zlyhal ako údržbár bežných funkcií mesta. Nebol schopný zabezpečiť ani elementárnu údržbu električkovej trate na Hlavnú stanicu, rezignoval na jej funkčnosť a prevádzku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6. Terajšia iniciatíva a zázračné „nájdenie“ zdrojov na opravu („eurofondy“) je iba jedným z bodov začínajúcej sa volebnej kampane neschopného primátora.

Pedro Oravec

Pedro Oravec

Bloger 
  • Počet článkov:  197
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Zaujíma ma dianie v politike a udalosti na komunálnej úrovni (mesto, kraj). Cestovanie, turistika, bicyklovanie, čítanie, písanie sú činnosti, ktorými trávim voľný čas. Zoznam autorových rubrík:  JazykBratislavaVzťahyPolitika

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu