reklama

Ftáčnik sa smeje ľuďom II.

Včera tu primátor Ftáčnik uverejnil blog s názvom „Ponúkam výsledky: zdravšie financie, dopravné projekty, otvorenosť“. Tak teda skúsme jeho slová porovnať so skutočnosťou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Ftáčnik sa chváli tým, že rekonštruuje Starý Most a stavia električkovú trať do Petržalky, nakúpil nové električky a trolejbusy, ide modernizovať električkovú trať v Dúbravke. Aká je realita?

Električková trať do Petržalky: Začať, ako vieme, je to najľahšie. Dielo chváli majstra. Nič zatiaľ neurobil, iba sa chváli sotva začatou stavbou. Okrem toho, Ftáčnik opakovane, na rôznych prezentáciách a besedách na prelome rokov 2013/2014, na otázku, kde je projektová dokumentácia, podľa ktorej mesto údajne stavia, a prečo nie je zverejnená, prisľúbil, že dokumentácia bude zverejnená onedlho, hneď po jej zaplatení mestom. Je koniec apríla 2014 a dokumentácia stavby električky do Petržalky stále nebola zverejnená. Otázka znie, čo vlastne mesto stavia a podľa akej dokumentácie.

Navyše, pri tzv. stavbe električky „do Petržalky“ ide prakticky iba o dve zastávky na petržalskej strane, niekde po Bosákovu (TPD). Nebude to ani len po križovanie Rusovskej a Jantárovej, čo by sa dalo považovať za oblasť Námestia hraničiarov. A teda Ftáčnik nepostaví ani len to, čo bolo pôvodne sľubované a prezentované. Ten dopravný chaos na križovatke Rusovská/Jantárová tam ostane ďalších koľko rokov? Čo bude od Bosákovej, to dnes ani len netuší. Iba útrpne dúfa, že EÚ pustí ďalšie peniaze na pokračovanie.

Ftáčnik sa chváli novými električkami a trolejbusmi. Na čom budú premávať električky, to asi nevie nikto (na tých kompletne rozbitých tratiach asi ťažko). A aj nové trolejbusy budú musieť premávať na rozbitých cestách, s ktorými Ftáčnik neurobil za takmer štyri roky vo funkcii nič.

Ftáčnik hovorí, že "ide modernizovať " trať v Dúbravke. O Dúbravke už však splieta pomaly dva roky, zatiaľ však ani krížom slamu nepreložil.

O trati na Hlavnú stanicu, ktorú Ftáčnik rok po nástupe do funkcie nechal ďalej devastovať a pre jej opravu nepohol ani prstom, a napokon ju nechal zatvoriť, sa Ftáčnik už radšej ani nezmieňuje.

Ftáčnik ďalej píše, že „v prvom rade chcem, aby Bratislava bola inteligentné a otvorené mesto.“ To je čistá lož. Stačí sa (znova iba) pozrieť na to, že magistrát nielenže nerieši, ale už ani nereaguje a vlastne ignoruje konkrétne podnety na portáli OPS. Pán Papajčík sa už vzdal aj toho, aby zadané podnety okomentoval svojím obligátnym „nie sú peniaze“. Ďalej, verejné vyjadrenie magistrátu o čase, v ktorom magistrát reaguje na podnety na portáli Odkaz pre starostu, bolo zavádzajúce a nepravdivé. Ftáčnikove tzv. verejné prezentácie investičných zámerov sú len dymovou clonou, kde nechá vyrozprávať pár aktivistov (občas so svojím ironickým úškrnom), ale v konečnom dôsledku podnety občanov ignoruje. A Ftáčnik toto nazve otvoreným mestom?

V druhom rade Ftáčnik chce kvalitnejšiu verejnú dopravu a ďalšie cyklistické trasy. Avšak to, čo je v cyklodoprave v Bratislave akože urobené, je podvod a lož. To nie sú cyklotrasy, pán primátor (aj pán Feik), to je výsmech. Neurobili ste v meste žiadnu poriadnu cyklotrasu, a ak by okolo Bratislavy neboli tie staré hraničiarske a novšie vodohospodárske cesty, tak by tu z hľadiska cyklotrás nebolo nič. Na poriadne cyklotrasy by ale musel najprv dať dokopy cesty, chodníky, obrubníky, a nielen maľovať akési nezmyselné farebné čiary a plochy kade-tade po rozmlátených cestách a chodníkoch. Okrem toho, Ftáčnik sám dobre vie (a zatajil to v blogu), že má na cyklodopravu na tento rok (2014) takmer polovičný rozpočet v porovnaní s minulým rokom (rozpočet 2013: 776 tis. eur, rozpočet 2014: 411 tis. eur). Tak o akej podpore cyklodopravy tu Ftáčnik hovorí?

Treťou Ftáčnikovou prioritou je vraj Bratislava ako zelené mesto, „namiesto bilbordov stromy“. Pritom opak je pravdou. Ftáčnik sa zvykne chváliť tým, kde dal dole reklamu, ale nehovorí, na koľkých desiatkach alebo stovkách miest za ostatné roky ten neuveriteľný reklamný smog naopak pribudol. Samo mesto Bratislava (zrejme priamo magistrát) prispieva k obludnému reklamnému smogu v Bratislave svojou veľkou troškou. Obrovské reklamné plochy magistrátu mali pôvodne slúžiť len okolo majstrovstiev v hokeji pre účely propagácie akcií mesta. Magistrát si reklamné plochy ponechal a dnes na nich robí reklamu nielen akciám mesta, ale aj čisto komerčným projektom. Samo mesto do reklamného smogu (desiatky reklamných nosičov od rôznych agentúr na jednom mieste) inštalovalo svoje obrovské reklamné nosiče, čím ešte viac zahustilo reklamu na tých najexkluzívnejších miestach mesta.

Už minule som to napísal, ale nič sa nezmenilo, tak iba zopakujem: Vážený pán primátor, udržovať chod mesta je psia povinnosť samosprávy. To nie je nič na chválenie. To je úplne minimálny štandard. Jediné, čím by ste sa reálne mohli a mali chváliť, je iba a len ukončený rozvojový projekt. Alebo ukončené rozvojové projekty. Nič takého za Vami po takmer štyroch rokoch však nie je, iba plné ústa predvolebných sľubov. Urobili ste veľmi málo, takmer nič. Ste iba ďalšou hanbou a sklamaním Bratislavy.

Pedro Oravec

Pedro Oravec

Bloger 
  • Počet článkov:  197
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Zaujíma ma dianie v politike a udalosti na komunálnej úrovni (mesto, kraj). Cestovanie, turistika, bicyklovanie, čítanie, písanie sú činnosti, ktorými trávim voľný čas. Zoznam autorových rubrík:  JazykBratislavaVzťahyPolitika

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu