Cyklotrasy v španielskych mestách

Autor: Pedro Oravec | 23.5.2014 o 22:04 | (upravené 23.5.2014 o 22:10) Karma článku: 5,09 | Prečítané:  808x

Bol som nedávno v Španielsku a všímal som si v mestách, ako sú urobené cyklotrasy. 

Pred časom som tu na blogu napísal: „... to, čo často mesto (Bratislava) nazýva „cyklotrasy“, jednoducho cyklotrasy nie sú. Ak sa pozrieme na cyklotrasy v civilizovanej Európe, cyklotrasou sa väčšinou nazýva jazdný pruh, ktorý je jasne a jednoznačne farebne a výškovo (obrubníkom, prípadne skoseným obrubníkom) odlíšený od chodníka pre chodcov a od cesty. ... Cyklotrasa by teda (cieľovo) mala byť vytvorená vedľa každej významnejšej komunikácie, a pritom výškovo a farebne odlíšená tak od chodníka ako aj od cesty. Cyklotrasy musia mať jasne a jednoznačne vyriešené križovania s chodníkmi pre peších a najmä jasne a jednoznačne vyriešené a svetelnou signalizáciou vybavené križovania s cestami.“

Bol som nedávno v Španielsku a všímal som si v mestách, ako sú urobené cyklotrasy.

Barcelona (cyklotrasy jasne farebne odlíšené od chodníka pre chodcov a od cesty):

Cordoba (cyklotrasy jasne farebne a výškovo - obrubníkom, prípadne skoseným obrubníkom a pod. odlíšené od chodníka pre chodcov a od cesty):

Madrid (cyklotrasy jasne farebne a výškovo - obrubníkom, prípadne skoseným obrubníkom a pod. odlíšené od chodníka pre chodcov a od cesty):

Madrid (jasne vyriešené križovania s chodníkmi pre peších a najmä jasne a jednoznačne vyriešené a svetelnou signalizáciou vybavené križovania s cestami):

Malgrat de Mar (cyklotrasy jasne farebne odlíšené od chodníka pre chodcov a od cesty):

Sevilla (cyklotrasy jasne farebne a výškovo - obrubníkom, prípadne skoseným obrubníkom a pod. odlíšené od chodníka pre chodcov a od cesty):

Sevilla (jasne vyriešené križovania s chodníkmi pre peších a najmä jasne a jednoznačne vyriešené a svetelnou signalizáciou vybavené križovania s cestami):

Zaragoza (cyklotrasy jasne farebne a výškovo - obrubníkom, prípadne skoseným obrubníkom a pod. odlíšené od chodníka pre chodcov a od cesty):

Zaragoza (jasne vyriešené križovania s chodníkmi pre peších a najmä jasne a jednoznačne vyriešené a svetelnou signalizáciou vybavené križovania s cestami):

Iste, aj v španielskych mestách nájdete miesta, kde to tak nie je, najmä v menej zaťažených oblastiach. Ide však o princíp.

To, čo predvádza mesto Bratislava, neboli a stále nie sú cyklotrasy. Namaľovať na rozbitej bratislavskej ceste cyklopiktočosi alebo namaľovať na rozbitom bratislavskom chodníku v strede bielou farbou čiaru a vyhlásiť, že to vľavo je chodník a to vpravo je cyklotrasa (alebo naopak) – to naozaj nie je seriózna tvorba podmienok pre cyklistickú dopravu v meste. To je tak maximálne hra na niečo a zlá, amatérska a hlúpa práca:

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

DOMOV

Lipšicovi zamietli dohodu o vine a treste

Generálna prokuratúra zamietla obvinenému dohodu o vine a treste.

EKONOMIKA

Evku vybral Lajčák priamo, pred mesiacmi hovoril niečo iné

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.


Už ste čítali?