Župan Kusý reklamno-telefónny

Autor: Pedro Oravec | 11.5.2017 o 18:05 | (upravené 18.5.2017 o 20:25) Karma článku: 10,31 | Prečítané:  9500x

Ďalším kandidátom na post predsedu Bratislavského samosprávneho kraja je starosta bratislavskej mestskej časti Nové Mesto Rudolf Kusý. Svoju kandidatúru Kusý oficiálne potvrdil, kandidovať bude ako nezávislý. (tasr)

Dnes si dáme pár slov o reklamnom úsilí pána starostu. Nabudúce možno pár slov o úspechoch pána starostu počas jeho novomestského pontifikátu.

"Rádoby" župana Kusého sme si na jar mohli pozrieť na desiatkach a možno i stovkách reklamných zariadení po celej Bratislave a možno i po Bratislavskej župe.

Kusý si nevzal k srdcu moju staršiu radu, podľa ktorej by sa kandidáti na mestskú či župnú funkciu mohli vedome kampane na bilbordoch vzdať a povedať ľuďom/voličom všetkými inými prostriedkami komunikácie, že nebudú využívať prostriedok, proti ktorému sami bojujú, pretože by to považovali za konflikt záujmov. Nie, pán starosta Kusý použil bilbordy úplne masovo. Vo svojej jarnej reklamnej (udržovacej) kampani mal Kusý bilbordy (fuj, ten hnusný reklamný smog, že, pán starosta) kade tade. Medziiným aj na plote železničnej (ne)stanice Filiálka. Neviem si predstaviť lepšiu ilustráciu porekadla "Vpredu huj, vzadu fuj". Proste, Kusý.

Kusý však zašiel vo svojej reklame ešte ďalej. Použil asi všetky bývalé telefónne búdky. Kto nevie, o čo ide: Všetky bývalé telefónne búdky predal ich pôvodný vlastník Slovak Telekom rôznym reklamným firmám. Slovak Telecom sa však najprv zbavil povinnosti prevádzkovať verejné telefónne automaty prakticky v celej Bratislave, čo bolo prvé svinstvo (áno, trvám na tom, štátom riadené svinstvo), pretože prevádzka verejných telefónnych automatov bola jednou z podmienok privatizácie telekomunikácií. Stalo sa to so súhlasom štátu, ktorý sa aj v tomto prípade správal ako gauner. Vo Viedni a v každom civilizovanom meste dodnes fungujú verejné telefónne automaty, a to napriek dostatočnému rozšíreniu mobilných telefónov. Nie však u nás, my (štát!) v Bratislave (a v SR) sme telekomunikačnú firmu tejto (jedinej nekomerčnej) povinnosti zbavili a dovolili sme jej, aby predala telefónne búdky súkromným reklamným firmám. Takže, so samotnými búdkami, Bratislava nemá nič. To je však iba polovica pravdy. Druhá časť pravdy je, že búdky stoja často na pozemkoch vo vlastníctve mesta, a ten na tomto biznise veselo ďalej, prepáčte za to slovo, "participuje". Namiesto toho, aby sa magistrát a mestské časti starali, aby Bratislava vyzerala aspoň trochu ako civilizované mesto, a aby zhodnotili, že takéto (dnes už a výlučne) reklamné zariadenia do mesta skutočne nepatria (akoby sme reklamného smogu nemali beztak dosť), tak alibisticky, arogantne, s nadutou tvárou budú tvrdiť, že súkromné vlastníctvo je nedotknuteľné. Koho súkromné vlastníctvo? Magistrátu? Pretože ten väčšinou vlastní pozemky pod bývalými telefónnymi búdkami. Takže toto je to druhé kardinálne svinstvo, ktoré sa s bývalými telefónnymi búdkami deje už niekoľko rokov v réžii magistrátu a v lepšom prípade alibistických a v horšom prípade arogantných mestských častí a ich úradníkov.

Otravné, že? Ako vred na ... ako Kusý. A to sú iba dve nadväzujúce ulice v Bratislave.

Kusý je za likvidáciu reklamných zariadení v podobe bývalých telefónnych búdok a súčasne ten istý Kusý využil bývalé telefónne búdky na svoju vlastnú reklamnú kampaň. Kusý, ktorý akože bojuje proti reklamnému smogu a konkrétne aj proti bývalým telefónnym búdkam, akosi nezacítil, že sa vo vzduchu vznáša opar konfliktu záujmov, ak na tie isté búdky vycapí svoju nevinnú, mierne zarastenú tváričku a apartné sáčko. Ako si môže kandidát na župana a starosta jednej veľkej mestskej časti takto drzo robiť reklamu na veľmi diskutabilnom reklamnom nosiči zaváňajúcom podvodom a zneužitím pôvodných telefónnych búdok na reklamu? Nie je náhodou Kusý v tak trochu v schizofrenickej situácii? A neviete, prečo sa mi do klávesnice stále a furt tlačí slovo farizej?

Táto rozbitá búdka je už minimálne rok na Račianskej, teda v mestskej časti, kde je Kusý starostom. Škoda, že aj na nej nie je nevinná tvárička Kusého. Celkom by sa vzájomne vhodne dopĺňali. Priam kongeniálne.

A zachcelo sa mi to na záver zovšeobecniť. Každý, kto používa diskutabilné reklamné nosiče (ktorými bývalé telefónne búdky rozhodne sú) na účely svojej reklamy, je spoluzodpovedný za stav reklamného smogu v uliciach Bratislavy. A týka sa to nielen starostu a "rádoby" župana Kusého, ale aj Štefana H.

Aktualizácia 18.5.2017:

Dnes sa mi dostal do ruky rozhovor s Kusým z novembra 2014, v ktorom Kusý hovorí:

"Možno som jediný kandidát na starostu, ale ani v tejto kampani ani v predchádzajúcich, som nikdy žiaden bilboard nemal. Dosť mi prekáža, že sú všade a povedal som si, že ak nie som schopný zmeniť systém, tak ho aspoň nebudem podporovať. Mnohí rozprávajú o vizuálnom smogu a potom mestskú časť oblepia desiatkami svojich bilboardov."

Na jar 2017 oblepil Kusý svojimi bilbordami nielen jednu mestskú časť, ale celú Bratislavu. Vodu kázal, víno pil. Farizej, pokrytec. Potvrdené.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Kto ovláda svet a Kurzov kurz vo V4 (týždeň podľa Schutza)

Sto rokov po monarchii a stopäťdesiat po rakúsko-uhorskom vyrovnaní sa stredná Európa môže pripraviť na veľký „relaunch“ nacionálnych vášní.

SVET

Suverén Babiš a ponížený Okamura. Posledná debata bola šou

Superdebatu sprevádzali hlasné reakcie divákov.

ŠPORT

len Sagan nestačí. Príde Tour de France na Slovensko?

Najlepší cyklisti v Žiline, Trnave či v Tatrách. Je to vôbec možné?


Už ste čítali?