Župné voľby máme bohuchvála za sebou. Ten záverečný Robov ťah s podporou Milanovi bol naozaj hnusný
a mal by sa hádam dostať aj do učebníc politológie. Týždeň pred voľbami dostať podporu od niekoho, od koho ju (verejne) nechceš, to je naozaj blbé. Na rozdiel od nejakého Pyrrhu, ktorý sa bol kedysi vyjadril, že "ešte jedna taká výhra, a je po mne", Milanovi stačila jedna takáto podpora a bolo po ňom.
Županská latka bola nastavená tak nízko, že sa nedalo voliť ani na základe elementárneho kritéria príčetnosti uchádzača o funkciu župana. Žiaden z kandidátov, vrátane marťana zaveseného na šnúrke gatí svojho šéfa, nedokázal hovoriť celkom príčetne, a to ani miestami. Čaká nás ďalších päť (!) rokov nesplnených sľubov, poloprávd a lží.
Okrem toho, ak na bilbordoch kandidátov môže byť "Urobme si dobrý deň" alebo "Deň nezávislosti sa blíži", "Doprava zadarmo" (či "Jetzt Kurz"), tak tam môže byť nabudúce už naozaj hocičo. Napríklad "Majte ma radi" alebo "Seru na vás, jdu domů" alebo čokoľvek iné s úplne rovnakým efektom. Asi by tam mohlo byť aj "inbyb qnqwnkjoh ijwcnicix" a nikto by si nič nevhodné alebo podozrivé nevšimol.
Okrem toho, Radovi zo Starého mesta už nestačil na zdôvodnenie rúbania na Šafku pojem "náletová" drevina, tak si vymyslel drevinu "nekoncepčnú". Definícia nekoncepčnej dreviny je zhruba všetko to, čo vysadil niekto iný než ja, čo by tak rámcovo zodpovedalo aj Radovej filozofii. Vytvoríš si koncepciu a čo do nej nezapadne, to zabiješ. Amen.
Okrem toho, ten istý Rado staromestský to dal na Židovskej na Bašternáka. Voči sfušovanej dlažbe na tejto ulici prejavil účinnú ľútosť, vinu kompletne hodil na bývalého vicestarostu, sám vytiahol peňaženku a z nej 30 litrov položil na stôl. Ako to na úrade papierovo vybavil a zaúčtoval, to vie asi iba on a možno nejaký nešťastník z učtárne Starého mesta. Také jednoduché to je. Prídete na Radov úrad, hodíte na stôl pár tisíc peňazí a poviete: opravte mi chodník pred barákom. A Rado obratom aj pamiatkarov vybaví, aj chodník opraví. Fakt?
Okrem toho, železnice sa - heuréka - rozhodli, že spustia nové vlakové spojenie medzi Petržalkou a Rajkou. Akoby tam vlak pred takými desiatimi rokmi nechodil. Až do Györu. Dnes vlakom do Györu, tak jedine s prestupom v rakúskom Parndorfe. Ukazuje sa, že príhraničná doprava v Bratislave je dlhá, strastiplná, bolestivá cesta od vlaku do Rajky späť k vlaku do Rajky.
Okrem toho sa zobudil aj Ivo a začal - po rokoch vajatania a popri tanečných kreáciách vo dverách svojej kancelárie - vyznačovať historický cyklookruh. Teda, poviem vám, zážitok. Jasné, domáci sa tak za pol hodinu zorientuje, však domáci zhruba vie, ktorým smerom je Štrkovec, Vajnory, Prievoz a Petržalka. Ale cudzí nemá šancu. Bude stáť pod Manderlom, kukať na tú tabuľu a nič.
Zvieratko za správami sa tentoraz objavilo na šamorínskej hrádzi. Medzi bežnými magormi sa tam preháňal jeden ešte väčší, ktorý sa pri tom dal aj nafilmovať. S právnym bezvedomím sebe vlastným zdôvodnil porušovanie zákona svojou osobnou potrebou byť o desať minút na pracovisku v Bratislave. Logika advokáta karpatského typu je jasná: Zákony dodržujem vždy. Teda vždy, ak mi vyhovujú. Čo riešiš, ty k...t zaj...ý!