reklama

Nepríčetné mesto XVIII

Magistrát (Ivo), dopravný podnik (tiež Ivo), mestská polícia (detto Ivo), krajský dopravný inšpektorát (nie Ivo) a Imobilný cap sa predháňali, kto na Trnavskom mýte vymyslí a zrealizuje väčšiu dopravnú capinu (pre chodcov).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Podľa posledných verzií budú v rámci teraz už naozaj naozaj poslednej poslednej fázy rekonštrukcie uzatvorené všetky vchody do podchodu na Trnavskom mýte. Samozrejme okrem sakrálneho vchodu od Centrálu, ktorý ostane priechodný pre chodcov v oboch smeroch, teda aj von, aj dnu. S dočasnými priechodmi pre chodcov na úrovni cesty sa naďalej nepočíta v žiadnom variante, pretože by sa mohlo nebodaj ukázať, že podchod je zbytočný. A co Ivo? Nic.

Vzhľadom na kompletné uzatvorenie podchodu (okrem Centrálu, of course) bude pohyb chodcov medzi Istropolisom, tržnicou, nemocnicou, lekárňou, Lidlom, Centrálom a zvyškom vesmíru, ako aj prestup medzi električkami, autobusmi a trolejbusmi zabezpečený síce dlhým, ale zato predovšetkým bezpečným peším presunom okolo Kuchajdy, resp. opačným smerom okolo Štátnej nemocnice na Americkom námestí. Alternatívne sa v krajnom prípade uvažuje s trasou okolo trhoviska na Miletičovej. A co Ivo? Nic.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj investor, pardon, developer realizujúci rekonštrukciu podchodu prispel na Trnavskom mýte k všeobecnému veseliu. Z Trnavského mýta vytvoril záchytné parkovisko pre všetky autá dochádzajúce do Bratislavy najmä z oblasti Düsseldorfu (ŠPZ DS), ktoré majú čokoľvek spoločné s dodaním akéhokoľvek šróbika na stavbu. Súčasne sa investor, čo to táram, developer rozhodol, že zariadenie staveniska sa bude končiť vždy tam, kde Jožovi z Duisburgu pri fajronte vypadne kelňa z ruky. A co Ivo? Nic.

Po pilotnom projekte záchytného parkoviska pod Starým mostom Ivo otvoril prvé skutočné P&R parkovisko priamo na Trnavskom mýte.
Po pilotnom projekte záchytného parkoviska pod Starým mostom Ivo otvoril prvé skutočné P&R parkovisko priamo na Trnavskom mýte. 
Stavebné firmy na Slovensku udržujú odveké zvyky a stále vymýšľajú niečo nové, aby osladili život chodcom a urobili prechod okolo staveniska zážitkovou záležitosťou.
Stavebné firmy na Slovensku udržujú odveké zvyky a stále vymýšľajú niečo nové, aby osladili život chodcom a urobili prechod okolo staveniska zážitkovou záležitosťou. 

Dopraváci našťastie tiež nezaháľali a súc poučení výberom vkusného deväť metrov vysokého plota na mexickej hranici a v snahe o zachovanie pekných berlínskych tradícií, postavili vskutku apartný plôtik na Krížnej ulici. Ivo si vraj chystá reč na otvorenie zrekonštruovaného podchodu, ktorá sa bude začínať mohutným apokryfom: "Ich bin ein Bratislavaer...!"

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Neprojdou! Alebo žeby predsa?
Neprojdou! Alebo žeby predsa? 
Tak predsa nie.
Tak predsa nie. 

Ozaj, nepočuli ste niečo o lanovke? O tej bratislavskej, nie o tej biskupskej v Nitre. Už aspoň dva mesiace nie je o nej nikde žiadna nová správa. Naposledy si na nej zuby vylámal samotný dnešný premiér, a to je už nejaká váha. Alebo niečo o bratislavskej parkovacej politike? O tej sa tu nič nešustlo tiež dlho, aspoň pätnásť minút. Alebo o lochneske?

Okrem toho, víťaz na prevádzku verejného osvetlenia v Bratislave nie je, ale naozaj nie je vopred jasný. Naozaj. Fakt. Verte mi. On totiž ani žiadny za Iva nebude.

Okrem toho, električka č. 17 určite, ale určite už tak pol roka nepremáva. Naozaj. Fakt. Verte mi. Hádam by som vám neklamal. Aj keď Ivo si myslí niečo iné. Ivova nevedomosť vraj hriechu nečiní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
"Verte či nie, svet je plný temnej architektúry. Hnusu pribúda v desaťnásobnej prevahe oproti kráse." Archwars, horror edition.
"Verte či nie, svet je plný temnej architektúry. Hnusu pribúda v desaťnásobnej prevahe oproti kráse." Archwars, horror edition. 

P.S. Inak, celé to s tým podchodom na Trnavskom mýte je nejaké čudné. Ak by Ivo chcel naozaj robiť to, čo funguje inde, tak by povrchové bariéry skôr rušil, podchody, nadchody a prekážky pohybu chodcov odstraňoval, a nie budoval a opravoval. Developer dá na obnovu interiéru podchodu 2,5 melóna, Ivo dá (na eskalátory a okolie) skoro polovicu z toho, 1,2 melóna plus daruje developerovi podchod na 15/20 rokov. Pritom developer vlastne iba o priestory podchodu rozširuje svoje obchodné priestory v Centráli. Chodec nebude mať inú možnosť, ako prejsť okolo developerových obchodov v podchode. Centrál obíde, ale podchod nie, pretože návšteva podchodu, ak chce prejsť Trnavské mýto, je povinná. Nejde tu teda skôr o "tunel" než o podchod?

Pedro Oravec

Pedro Oravec

Bloger 
  • Počet článkov:  197
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Zaujíma ma dianie v politike a udalosti na komunálnej úrovni (mesto, kraj). Cestovanie, turistika, bicyklovanie, čítanie, písanie sú činnosti, ktorými trávim voľný čas. Zoznam autorových rubrík:  JazykBratislavaVzťahyPolitika

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu