reklama

Bratislavský dopravný Pat a Mat(úš)

Zomrel kráľ Pat, nech žije kráľ Mat(úš). Na úvod kvadriénia nového kráľa Mat(úš)a si zopakujeme najmä dopravné kauzy starého vedenia Bratislavy a načrtneme čo-to aj ku kráľovi Mat(úš)ovi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Vraj nie je nič staršie ako včerajšie noviny. Mám niečo staršie: lanovka na Mlynských nivách. Pochybujem že si tu ešte niekto spomenie na ten projekt, ktorý nás napĺňal celý jeden rok. Skapal, hoci sa v ňom výdatne angažovali národné výbory od Petržalky po Ružinov. A najmä - nad rámec slušnosti aj zdravého rozumu - vtedajší magistrátny Pat a dnešný premiér Peťko. Developer HB Reavis po blamáži s významnou investíciou vylial so špinavou vodou aj projekt svojej lanovky a po funikuľore na Hrad to bola už druhá mrtvo narodená lanovka v meste. Za Mat(úš)a sa možno dožijeme ďalšej peknej fantazmagórie, napríklad projektu alvegu z Hlavnej stanice na Filiálku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Lanovka. Čo ju nevidíte?
Lanovka. Čo ju nevidíte? 

V roku 2017 sa HB ReavisJ&T a Penta sa predháňali okrem iného aj v tom, kto vymyslí väčšiu hromadno-dopravnú haluz. Električka mala ísť po Pribinovej (tunelom popod fontánu pred SND), Mlynských nivách (na druhej úrovni tunela pod podzemným cestným kruhovým objazdom), po Dostojevského rade, po Landererovej, Košickej až po Miletičovu, Karadžičovej a možno aj Továrenskej, Groesslingovej, Dunajskej a tak celkovo. Developer J&T po blamáži s významnou investíciou vylial (predbežne?) so špinavou vodou aj projekt svojej električky. Mat(úš) nehovorí nič. V najnovších materiáloch mesta sa o električke na Pribinovej nehovorí nič. Takže to ani robiť netreba. Či?

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Električka. Čo ju nevidíte???
Električka. Čo ju nevidíte??? 

Pat, inak známy aj pod menom Ivo a pod pseudonymom "električkový Stachanov", to proste s električkovými traťami vedel. Rekonštrukcia električkovej trate v okolí Karlovej Vsi

sa mala podľa pôvodných plánov začať na jeseň 2016

. Pat začiatok prác postupne odsunul na jar 2017. V júni 2017 Ivo pripustil, že sa obnova električkovej trate v roku 2017 nezačne, ale v marci 2018 sa ukázalo, že Pat stále nevie ani to, kedy sa obnova začne

. Minulý rok národný výbor v Karlovke informoval, že električkovú trať od tunela začne mesto opravovať v júli 2018, k čomu Pat poznamenal, že o tom nič nevie

 a označil to za šírenie poplašnej správy

SkryťVypnúť reklamu
reklama

. Mat(úš) radšej nehovorí nič. V najnovších materiáloch mesta sa predpokladá začiatok rekonštrukcie v lete 2019

, teda tri roky po pôvodne plánovanom začiatku. Ale možno to ani opravovať netreba. Či?

Nové koľaje do Karlovky tam ležia už tri roky. Či?
Nové koľaje do Karlovky tam ležia už tri roky. Či? 

V roku 2015 magistrát predpokladal začatie stavby druhej etapy petržalskej električky v roku 2018 a dokončenie v roku 2020. V januári 2018 Pat informoval, že magistrát pripravuje dokumentáciu pre územné rozhodnutie a stavebné povolenie, odmietol odhadnúť termín začiatku výstavby a povedal, že kvôli EÚ musí byť predĺženie hotové do konca roku 2023. V ideálnom prípade, teda ak sa dodrží tento termín, bude Bratislava stavať sedem kilometrov električkovej trate desať rokov. Mat(úš) radšej nehovorí nič. V najnovších materiáloch mesta sa realizácia predpokladá od roku 2021, teda rok po pôvodne plánovanom dokončení. Ale možno to ani robiť netreba. Či?

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Druhá etapa petržalskej električky sa už rok stavia. Či?
Druhá etapa petržalskej električky sa už rok stavia. Či? 

Pat sľuboval že pod Manderlákom bude na jar 2017 nová električková zastávka viedenského typu. Po tomto sľube sa zastávka aj Pat uložili na zimný spánok, ktorý trvá dodnes. Električková zastávka pod Manderlom a podobné panské huncútstva prechádzajú procesom hibernácie až do jari 2019. Mat(úš) nehovorí nič a ani v najnovších materiáloch mesta sa o zastávke nehovori nič. Jedným zo znakov električkovej zastávky viedenského typu je absencia nástupného ostrovčeka. Prečo by potom hlavným znakom zastávky Patovho a Mat(úš)ovho typu nemohla byť absencia celej zastávky?

Nová zastávka viedenského typu tu stojí od roku 2017. Či?
Nová zastávka viedenského typu tu stojí od roku 2017. Či? 

Aj železnice kontinuálne prispievajú k všeobecnému veseliu. S vypracovaním štúdie realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste, počítali najprv v lete 2017, potom v decembri 2017, potom v prvom polroku 2018, potom koncom roka 2018. Ďalším medializovaným termínom bol 1. štvrťrok 2019. Aktuálne je na stránke ŽSR uvedený termín december 2019. Jedným zo znakov modernej poézie je vraj absencia rýmu. Prečo by potom hlavným znakom štúdie realizovateľnosti nemohla byť absencia štúdie realizovateľnosti? A čo na to Mat(úš) a Tante Konrad? V podstate nič. Majú predsa svoj rurálno-provinciálny inštitút.

A co na to Jan Tleskač? Nic.
A co na to Jan Tleskač? Nic. 

Janko Jesenský
Demokratické voľby
V tých voľbách demokratických je predsa čosi novô,
a to je, že hlas národ má a vyvolený slovo.
Pred dažďom rastú oblaky, pred voľbami zas sľuby,
po daždi rastu rýdziky, po voľbách - prázdne huby.
Pri voľbách národ vyberie si stranu milovanú,
po voľbách strana milovaná ho odloží - na stranu.
A pravda pravdou zostáva pod potmehúdskym slncom:
voliči prídu ku urnám a vyvolení - k hrncom.

17.07.1929

Obrázok blogu
Pedro Oravec

Pedro Oravec

Bloger 
  • Počet článkov:  197
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Zaujíma ma dianie v politike a udalosti na komunálnej úrovni (mesto, kraj). Cestovanie, turistika, bicyklovanie, čítanie, písanie sú činnosti, ktorými trávim voľný čas. Zoznam autorových rubrík:  JazykBratislavaVzťahyPolitika

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu